Klantenservice ActionDak

De betaalmethoden

ActionDak biedt, in samenwerking met Mollie B.V., verschillende betaalmethoden aan. Alvorens ActionDak de bestelling kan uitleveren dient het volledige bedrag (incl. BTW) door onze administratie ontvangen te zijn. Meer informatie over het betalingssysteem kunt u vinden op www.mollie.com/nl

1: iDEAL
iDeal is in Nederland de standaard  voor het verrichten van internetbetalingen. Via iDeal kan er op een veilige manier en via de eigen bank een internetbetalingsopdracht worden verricht.

2: Vooruitbetaling per bank
Uw bestelling wordt in behandeling genomen wanneer de betaling is ontvangen.

3: Creditcard (VISA, Maestro, MasterCard)
Betalen met creditcard kan bij ActionDak  tot €1.000-  via verschillende aanbieders.  Het betalingssysteem accepteert zowel Europese, niet Europese en zakelijke kaarten.

Een zakelijke transactie

U dient zich er van bewust te zijn dat ActionDak uitsluitend producten en diensten aanbiedt op basis van een zakelijke overeenkomst. Door de algemene voorwaarden te accepteren stemt u hiermee in. De aard van de producten, de prijsomschrijving en de verpakkingseenheden onderstrepen deze zakelijke transactie. Doordat aankopen bij ActionDak een zakelijk karakter hebben, kunt u géén beroep doen op de ‘consumentenwet voor webshops’. Daarnaast wordt u geacht over voldoende vakkundige kennis te beschikken en zich te hebben verdiept in de bestelde producten.

Transportkosten

De transportkosten van een bestelling zijn afhankelijk van de eigenschappen van de producten (afmeting, gewicht) en de samenstelling van uw bestelling. Ons bestelsysteem berekent de meest gunstige verpakkingsvorm, zodat bijvoorbeeld meerdere producten in één pakket worden verpakt of een pakket komt te vervallen als het op een pallet kan worden geplaatst. Daarnaast gelden er voor bepaalde leveringsgebieden in Nederland extra toeslagen.

  • Verpakking
  • Pakket (tot 31 kg.)
  • Bundel
  • Pallet
  • Verzendgebied I
  • €10,00
  • €21,95
  • €45,00
  • Verzendgebied II
  • €17,50
  • €27,45
  • €57,00
  • Verzendgebied III
  • €17,50
  • €43,90
  • €90,00

Verzendgebied I        Standaard Nederlands transporttarief
Verzendgebied II       o.a. Zeeuws-Vlaanderen
Verzendgebied III     Waddeneilanden

Om de transportkosten te berekenen houdt het bestelsysteem rekening met alle genoemde factoren. Hierdoor kunnen de totale transportkosten vaak pas na het invullen van alle gegevens verwerkt kan worden.

Franco levering

Afhankelijk van de bestelde producten worden de verzendkosten bepaald. Bestellingen boven €1.000 exclusief BTW worden in Nederland franco geleverd. (Let op: voor isolatiemateriaal kan dit verschillen)

Tijdsleveringen

Voor pallettransport is het mogelijk om een tijdslevering aan te vragen. Dit dient u altijd voorafgaande aan een bestelling via e-mail aan ons door te geven. Er kunnen namelijk extra transportkosten in rekening worden gebracht voor een tijdslevering.

Levering in het buitenland

Wilt u een bestelling in het buitenland leveren? Dan dient u dit altijd voorafgaande aan een bestelling via e-mail aan ons door te geven. Er kunnen namelijk extra transportkosten in rekening worden gebracht voor een levering in het buitenland.

 

De levertermijn

Bestellingen worden normaliter tussen de 1 & 3 werkdagen geleverd. Echter, doordat wij samenwerken met externe transporteurs kunnen wij vooraf geen exacte leveringstijd- en dag geven. Ook kan het voorkomen dat de bestelling in delen wordt geleverd.

Ophalen en bezorgen

ActionDak hanteert uitsluitend een bezorgoptie. Het is niet mogelijk om een bestelling bij ons magazijn op te halen. We leveren in heel Nederland (excl. eilanden die niet via de openbare weg bereikbaar zijn). Wanneer het bestelsysteem toch gestimuleerd is om een dergelijke levering uit te voeren, behoudt ActionDak het recht om de bestelling/betaling te annuleren of om extra transportkosten in rekening te brengen. Verder levert de transporteur de bestelling tot aan de deur en dient de weg daarheen (indien nodig voor vrachtwagens) goed bereikbaar te zijn. Eventueel verpakkingsmateriaal (waaronder pallets) wordt noch door de vervoerder noch door ActionDak teruggenomen.

Indien ontvangst niet mogelijk is.

Mocht een bestelling niet in ontvangst kunnen worden genomen, dan zal deze geretourneerd worden. Hiervoor zullen wij redelijkerwijs stagnatie, op- en overslag en verzendkosten voor in rekening brengen. De bestelling kan vervolgens opnieuw worden aangeboden, mits de extra kosten aan ActionDak zijn voldaan.

Een foutieve levering

Indien uw bestelling foutief, incompleet of onacceptabel beschadigd geleverd is dient u dit direct na ontvangst te melden. Dit kan via een mail of het klachtenformulier. Wij zullen uw klacht onderzoeken en zo spoedig mogelijk proberen te herstellen en/of vervolgstappen ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld een nalevering of retournering zijn.

Retourneer echter nooit artikelen zonder schriftelijke instemming van ActionDak. Wanneer ActionDak instemt met een retournering ontvangt u van ons duidelijke instructies. ActionDak accepteert alleen de retour verzonden artikelen wanneer zij ongebruikt, in originele verpakking en (buiten de vermelde schade) onbeschadigd worden aangeboden. Dit wordt uiteraard in alle redelijkheid beoordeeld.

Bij een retournering ontvangt u van ons een vervangend artikel óf een tegoedbon ter waarde van het factuurbedrag voor besteding in onze webwinkel.

Artikelen die in de aanbieding of andere vorm van actie worden aangeboden kunnen niet worden geretourneerd.